Nedan finner ni detaljerad information angående de mest förekommande frågorna!
Vi erbjuder ingen kundservice via telefon endast via mail kundservice@excluzive.se. Anledningen till detta är att många frågor vi får kräver underlag såsom bilder eller video och en ytterligare värdering för oss är att alltid hålla kostnader på lägsta möjliga nivå så vi alltid kan erbjuda lägsta möjliga pris på alla produkter. Vi svarar självklart på alla mail i turordning och strävar alltid efter att varje kund ska få svar inom 24 timmar från Måndag till Fredag.
Beräknad leveranstid är 4-8 veckor men vi försöker alltid leverera så snabbt som möjligt. Vänligen ha i åtanke att leveranstid kan vara individuell beroende på vilken produkt du har beställt, vänligen kontrollera alltid specifik leveranstid för produkt ni beställer. Vi vill även påminna att leveranstid under storhelger såsom Jul till Nyår, Påsk, Högsäsong tex sommaren (Juni-Juli-Augusti) kan överstiga ovan tid och ibland kan det då ta upp till 10 veckor. Vid tidigare nämnda samt tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser som en pandemi har vi rätt att att frångå från vårt avtal om leveranstid. Vi kontaktar alltid våra kunder så fort produkt/order har inkommit på lager och är redo för upphämtning eller leverans.
Vi samarbetar med flertal producenter i Polen som erbjuder produktion, material och kvalitet i enlighet med EU standard. Regelbundna besök till ovan nämnda görs för att säkerställa att riktlinjer för produktion och kvalitet följs så att endast de bästa produkterna erbjuds till våra kunder.
Vänligen kontakta vår kundservice direkt via mail på kundservice@excluzive.se och informera oss vilka ändringar du vill göra. Då det inte tar lång tid från och med att order har lagts tills produktion påbörjas är det väldigt viktigt att du hör av dig inom 2 dagar efter gjord beställning så att vi kan hjälpa dig med eventuella ändringar. Förfrågan gjord efter att produktion har påbörjats kan dessvärre inte godtas.
Om ni märker en skada eller defekt på er produkt ska ni kontakta kundtjänsten på mail kundservice@excluzive.se så fort som möjligt. I samband med kontakt ber vi er detaljerat förklara situationen, bifoga ert kvitto samt bilder alternativt video så att vi kan få en bättre uppfattning och bearbeta ert ärende snarast.
Vår personal i showroomen kan inte hjälpa er med kundtjänst relaterade ärenden varpå ni endast behöver kontakta kundservice@excluzive.se för frågor rörande pågående beställningar eller dylika förfrågningar.
Vi kan dessvärre inte garantera ett exakt datum men gör alltid vårt bästa för att leverera så nära som möjligt. Kontakt tages alltid efter att produkterna har inkommit på lager för att boka dag och tid. Då vi förstår att även ni kan vara upptagna tar vi oftast kontakt 1-2 dagar innan det är dags för leverans.
Vi försöker alltid att ha uppdaterad information för våra produkter så att det blir så tydligt som möjligt för er. Har ni ytterligare frågor efter att ha kontrollerat informationen som finns tillgänglig för varje produkt är ni givetvis välkomna att ta kontakt med vår kundtjänst via mail kundservice@excluzive.se
Hemleverans sker endast till närmaste port, grind eller garageuppfart.
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Svea Webpay och ni kan betala genom kortbetalning (endast Visa och MasterCard), faktura, delbetalning eller kontokredit.
När du har gjort din beställning och den har godkänts skickar vi alltid en orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit bekräftelse via mail ska du i första hand kontrollera om summa har dragits från ditt konto. Om beställningen inte bekräftats dras heller ingen summa från ditt konto och du kan då göra ett nytt försök. Om du ser att summan har dragits från ditt konto men inte fått en orderbekräftelse bör du först kontrollera skräppost mappen då mail ibland hamnar där. Finns inte orderbekräftelse där heller är det bara att kontakta vår kundtjänst via mail kundservice@excluzive.se så hjälper vi dig.
En vara kan returneras upp till 14 dagar efter mottagen leverans förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett, hel och ren samt väl förpackad i originalemballage då du kan uppvisa kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick, det vill säga oanvänd och spara emballaget. Din ångerrätt gäller dock inte hygienvaror, outlet varor eller specialbeställda varor som tillverkats efter ditt särskilda önskemål eller har fått ett tydlig personlig prägel. Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på Sängar, soffor, soffbord, fåtöljer och dylika produkter som tillverkas efter beställning enligt kunders önskemål efter storlek, material och färg. Uppfyller du villkoren kontaktar du kundtjänsten via mail kundservice@excluzive.se. Vänligen ange ditt namn, ordernummer och bifoga kvitto så att vi kan kontrollera alla uppgifter och hjälpa dig på bästa sätt.
I första hand ska du kontakta kundtjänsten via mail kundservice@excluzive.se (bilder eller video kan krävas). När du som kund har inkommit med anmälan om retur och den är godkänd av kundtjänsten kontaktar vi dig för att bestämma upphämtningstid eller vart/hur du kan överlämna varan till fraktbolaget. Vi skickar sedan ut fraktdokument via mail som du skriver ut och sätter fast på paketen. Kunden har ansvar för upphämtning, att varan är korrekt packad och är i fint skick. Varan skall vara Excluzive tillhanda senast 14 dagar efter att fraktsedlar skickats ut.
Vid retur betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Ansvar för att produkten returneras i orginal emballage och i bra skick vilar på dig som kund och retur bör alltid göras i enlighet med överenskommet tillvägagångs sätt. Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer, samt att kunden är närvarande och behjälplig för transportören. Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i originalemballage, eller likvärdigt – på marknivå.
Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du ändå först hämta ut paketet och därefter kontakta kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se för att göra en retur. Gör du inte detta blir betalning gjord av oss men vi förbehåller oss då rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.
Vi har ingen butik däremot har vi showroom du kan besöka för att se, prova och känna på våra produkter samt beställa. I dagsläget har vi showroom i Stockholm.
Vårt showroom i Stockholm ligger på Gjuterivägen 20, 168 67 Bromma.
Vårt showroom i Stockholm är öppet på lördagar mellan 11:00 - 16:00 & söndagar mellan 11:00 - 15:00
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.