Varukorg (
0
)

Din varukorg är för närvarande tom.

Gå tillbaka till butiken

Kundtjänst / Våra köpvillkor

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När du har gjort din beställning och godkänt den skickar vi en orderbekräftelse via mail till dig.

Leveransbekräftelse/Avisering

Vi kontaktar dig så fort din order har anlänt till vårt lager. Du får ett SMS från logistikavdelningen med all info om din leverans eller upphämtning på lagret beroende på vad du har valt.

Beroende på vilket leveranssätt du valt får du avisering via email, SMS eller telefon.

Leveranskostnader

• För alla varor beräknas leverans kostnaden i kassan. Beroende på var du bor finns det zoner vi inte levererar till och då kan du endast välja att hämta upp själv på vårt lager i Stockholm.

Leveranstid

Beräknad leveranstid för produkter som finns på lagret är 1-2 veckor och 4-8 veckor för beställningsvaror men vi försöker alltid leverera så snabbt som möjligt. Vänligen ha i åtanke att leveranstid kan vara individuell beroende på vilken produkt du har beställt, kontrollera därför alltid specifik leveranstid för produkt ni beställer. Vi strävar alltid efter att leverera inom angiven tid men vi vill även påminna att leveranstid under storhelger såsom Jul till Nyår, Påsk, Högsäsong tex sommaren (Juni-Juli-Augusti) kan överstiga ovan tid och ibland kan det då ta upp till 10 veckor. Vid tidigare nämnda samt tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser som en pandemi har vi rätt att att frångå från vårt avtal om leveranstid. Vi kontaktar alltid våra kunder så fort produkt/order har inkommit på lager och är redo för upphämtning eller leverans.

Leverans på önskat datum

I samband med beställning kan ni be om att få leverans ett specifikt datum dock så kan vi inte garantera att leverans kan ske exakt på önskat datum. Vi noterar endast förfrågan och gör sedan vårt bästa för att leverera på önskat datum alternativt så nära som möjligt.

Leveranssätt

• Hemleverans sker normalt varje dag mellan kl 10.00 – 21.00 endast till närmaste port, grind eller garageuppfart. Det är viktigt att du har bärhjälp, ni bör vara minst 2 personer vid leverans då vår chaufför inte kan bära.
• Upphämtning på vårt lager i Stockholm.

Viktigt att förbereda inför din leverans:

• Säkerställ att du kan ta emot leveransen när den anländer.
• Säkerställ att din leverans går att bära in utan risk för att skada varor, person eller egendom.
• Var säker på att allt går igenom dörrar, får plats i hiss och dylikt.

Fellevererad eller saknad vara:

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till vår kundtjänst via mail inom 5 dagar från den dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fel levererat till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående skriftligt till vår kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskador till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas skriftligt snarast till vår kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Hämta själv

Man kan välja att hämta ut själv på vårt lager i Stockholm. Ni får då SMS med all information med dag, tid och villkor för upphämtning.

Lagring av varor

Om du inte har möjlighet att ta emot din leverans vid utsatt leveransdatum kan Excluzive lagra dina varor utan extra kostnad under maximalt 7 arbetsdagar efter vi har meddelat dig att din vara har kommit till lagret. Önskar du ytterligare lagring tillkommer en kostnad på 300 kr per dag efter den sjunde lagringsdagen.

Leverans i samband med köp av fler än en produkt

När du som kund beställt mer än en vara har Excluzive rätt att leverera de produkter som först anländer till oss. Kunden har inte rätt att förvara produkterna hos Excluzive till dess att alla varorna anlänt. Kunden debiteras endast för dennes ursprungliga fraktkostnad oavsett under hur många omgångar varan levereras.

Är du under 18 år?

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!

• Hemleverans sker normalt varje dag mellan kl 10.00 – 21.00 endast till närmaste port, grind eller garageuppfart. Det är viktigt att du har bärhjälp, ni bör vara minst 2 personer vid leverans då vår chaufför inte kan bära.
• Upphämtning på vårt lager i Stockholm.

Viktigt att förbereda inför din leverans:

• Säkerställ att du kan ta emot leveransen när den anländer.
• Säkerställ att din leverans går att bära in utan risk för att skada varor, person eller egendom.
• Var säker på att allt går igenom dörrar, får plats i hiss och dylikt.

Fellevererad eller saknad vara:

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till vår kundtjänst via mail inom 5 dagar från den dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fel levererat till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående skriftligt till vår kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskador till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas skriftligt snarast till vår kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Hämta själv

Man kan välja att hämta ut själv på vårt lager i Stockholm. Ni får då SMS med all information med dag, tid och villkor för upphämtning.

Lagring av varor

Om du inte har möjlighet att ta emot din leverans vid utsatt leveransdatum kan Excluzive lagra dina varor utan extra kostnad under maximalt 7 arbetsdagar efter vi har meddelat dig att din vara har kommit till lagret. Önskar du ytterligare lagring tillkommer en kostnad på 300 kr per dag efter den sjunde lagringsdagen.

Leverans i samband med köp av fler än en produkt

När du som kund beställt mer än en vara har Excluzive rätt att leverera de produkter som först anländer till oss. Kunden har inte rätt att förvara produkterna hos Excluzive till dess att alla varorna anlänt. Kunden debiteras endast för dennes ursprungliga fraktkostnad oavsett under hur många omgångar varan levereras.

Är du under 18 år?

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!