Varukorg (
0
)

Din varukorg är för närvarande tom.

Gå tillbaka till butiken

Kundtjänst / Våra köpvillkor

Reklamationer

Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker ENDAST fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss.
Reklamationsrätten gäller ej fel som uppkommit pga. av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normalt slitage.
Reklamationen måste göras skriftligt inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. 2 veckor är en skälig tid.
Innan du kontaktar kundservice på mail på kundservice@excluzive.se  kan du förbereda dig genom att:

Viktigt att du skickar exakt dessa bilder så ärendet till tillverkaren blir fullständigt:

– Vi behöver bild på ditt kvitto som visar ditt ordernummer.

– Vi behöver bild på hela möbeln så vi kan se den helt och där du pekar var skadan sitter.

– Vi behöver 1-2 bilder som visar skadorna på nära håll.

Utan dessa bilder kan vi inte skicka reklamationen vidare till tillverkaren så det är viktigt att du skickar med allting i samma mail.

Excluzive står för returfrakten för godkända reklamationer. Bor du utanför vår normala leveransområde (om du betalar för fraktkostnad vid leverans eller hämtar produkten själv på vårt lager), så måste du själv ombesörja att den felaktiga produkten kommer oss tillhanda i Stockholm.

När Excluzive fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Excluzive att kompensera dig genom att:

- I första hand åtgärda felet.

- I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.

- I tredje hand ge dig en skälig ersättning i form av presentkort.

Excluzive strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats och tillverkarens handlingstid.

Reklamationer

Vid godkänd reklamation levererar Excluzive återigen endast fram till tomtgräns / utanför port. Kund måste således själv bära ner produkten som skall bytas ut samt bära in den nya produkten då vi inte bär upp/ner produkter vid leverans.
Om fler skador än det som godkänns från Excluzive påträffas har vi då rätten att neka reklamationen. Var således försiktiga när ni bär ner produkten. Excluzive förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer Excluzive riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan också läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Excluzive beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

1 års Garanti:

Vi har 1 års garanti på alla vår produkter. Garanti för varor täcker ENDAST ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnad, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens kvitto gäller som garantibevis så det är viktigt att behålla det.